Over mij

 

Ervaren retail manager met 30 jaar ervaring in toonaangevende retail organisaties, sinds 2010 ben ik als interim – consultant werkzaam.

 

Mijn brede ervaring, door de verscheidenheid aan rollen, heeft geleid tot een groot inzicht binnen omni-channel retail; van marketing en communicatie, category management, inkopen, assortiment- en sourcing strategieën, winkelformule en schapplannen tot het bouwen van de processen om dit te realiseren. Dit alles in het kader van  verbetermanagement (niet alleen veranderen maar met name verbeteren) .

Vanuit deze kennis heb ik mij in het bijzonder gespecialiseerd in de discipline category management en buying & merchandise.

Mijn persoonlijke benadering van een opdracht is gebaseerd op respect en samenwerken. Met oprechte interesse voor anderen, veel humor en mijn kennis en ervaring boeken we samen resultaat. Samen sterk en samen vooruit.

Competenties

Pragmatische strateeg

Deze persoonlijke eigenschap maakt mijn toegevoegde waarde extra groot zodra een werksituatie (nog) niet optimaal georganiseerd is.

(altijd op zoek naar efficiency)

 

Strategisch denker
(kracht van het totaaloverzicht)

 

Analytisch sterk 
(kracht van handelen vanuit feiten)

 

Concept denker 
(kracht van de onderlinge samenhang)

 

Consument denker 
 (kracht van de behoefte en het juiste aanbod)

 

Resultaat en doelgericht
(kracht van de focus op het einddoel)

 

Ervaring (omni-channel)

Proces, structuur, organisatie
Category management en inkoop proces beschrijven, formaliseren en implementeren.

Werkprocessen, overlegstructuren.

Team samenstelling, team optimalisatie. Team leiden (ervaring tot team van 70 p).

Organisatie verandering van single- naar omni-channel denken.

Category/ assortimenten

Assortimentsstrategie, (private label, 3td party, A merken).

Strategie voor longtail, aanpalend en branchevreemd assortiment.

Promotie strategie, prijsstrategie.

Cross-sell en up-sell strategie.

Category rollen bepalen en strategie op basis daarvan uitwerken.

Category strategie jaarplan (bruikbaar en efficiënt).

Assortiment analyse, heldere modellen.

Nieuwe categorieën, productontwikkeling.

Sourcing/ merchandising/ supply chain management

Supply chain strategie.

Sourcing strategie (leveranciers beleid).

Leveranciers selectie:  juiste handschrift assortiment, condities, leveringsvoorwaarden, leveranciers performance, juiste moment van leveren, service graad.

Inkopen en relatie management in Europa, zuid Amerika en verre oosten.

Voorraadmanagement (fast, slowmovers, beschikbaarheid, herbevoorraden, OTB).

Samenwerking (leveranciers) opties.

Partnerprogramma- tarievenkaart

Marketing

Het vertalen van de marketingstrategie (merkwaarden) naar de category en het assortiment.

Marketing activiteiten (o.a. promotieplan, retailkalender) ten gunste van de category.

Communicatie (jaar) plan.