Retail College

 

Door mijn jarenlange ervaring binnen verschillende retail organisaties, ben ik tot de conclusie gekomen, dat er nog veel winst te behalen is op het gebied van interdisciplinaire samenwerking. Dit heeft ertoe geleid dat in 2011 het Retail College  is opgezet. Samen met mede eigenaar Sanna van Hellemondt en andere professionals uit de retail branche is een volledige opleiding ontwikkeld.

De onderlinge afhankelijkheid van de verschillende retail disciplines

Retail College biedt een opleiding,  trainingen en masterclasses van professionals in de retail met als doel een optimaal rendement voor de retailorganisatie te genereren. Het is de opleiding die de studenten/ medewerkers inzicht geven in het  gehele commerciele retailproces.

Het Retail College is geschikt voor alle kanalen (omni-channel) en gebaseerd  meerdere disciplines:

Marketing/ Styling

Inkoop / category managent

Point of sale/ Visual merchandising

Het belangrijkste aspect van het Retail College is de studenten/ medewerkers het belang van de onderlinge samenhang van de disciplines en de invloed op de winstgevendheid hierdoor te laten inzien.  De disciplines zijn onafscheidelijk aan elkaar verbonden en ondersteunen de formule uitgangspunten van de retailer.

In theorie en met veel praktijkcases leren de studenten/ medewerkers voor iedere discipline wat de rol in de organisatie is, welke activiteiten daarbij horen en wat de klant daarvan merkt. De opleiding focust daarbij voortdurend op de raakvlakken tussen de verschillende disciplines en hoe je daarmee om zou moeten gaan.

Naast de complete opleiding zijn er losse modules beschikbaar.

Bijvoorbeeld de module category management

 

Het onderdeel categorie rollen
Of de module visual merchandising

 

Voor meer informatie over de praktische ervaring van Sanna:

Sanna van Hellemondt